kocek

kocek sengkek diisi sedikit kali sedikit bertahun lamanya. tiba2 kau berwajah nan selenga nak sekat kebebasan hati aku. kau dah kenapa?
kalau kau nak diri kau dihormati orang, kau perlu memulakannya dulu.
jahanam semua debat kau dengan wajah nan selenga,
kau tak paham satu apa weh-

jangan setarakan wajah kau dengan tahap pemikiran kau.
mana pergi jati diri yang kau bangga2 kan?
mana hilang fikiran luar kotak kau?
mengkritik terus menerus tapi kau tak sedar
kau yang paksa aku bina benteng tinggi2 untuk halang diri aku ni memahami kau

pergilah kau jauh2
aku tak suka hipokrasi dan aku tunjuk terus menerus
aku tak suka kau sekat daya aku berfikir,
dan cara aku memuaskan diri sendiri dengan tahap kepuasan yang kau sukar mengerti.
maaf, tolong kamu undur.
back off!!

Comments

Popular posts from this blog

Popcorn in the backyard

Buttermilk chicken

Almond milk